Home

Bra allroundhund

allroundhund/ras www.anglavakter.com. Logga in för att följa detta . Följare 0. allroundhund/ras. Av greyhound, Januari 8, 2011 i Övrigt. Min första tanke var wachtel eller tysk jaktterrier men jag har hört lika mycket om dessa raser som bra allround som jag har hört att dom är ojämna och att man måste ha en extrem tur för att. Det är en mycket bra allroundhund. Hälsa. Höftledsdysplasi (HD) och magomvridning förekommer. Nattblindhet upptäcktes för några år sedan, men detta är inget problem längre. Egenskaper / Mentalitet

Egenskaper En bra allroundhund som gillar vallning, agility, lydnad och att spåra i skogen. Social och lättlärd. Passar för den som tillbringar mycket tid utomhus och söker en aktiv och samarbetsvillig hund som vill hänga med på allt Rasen är en bra allroundhund som man kan träna det mesta med. Den är smidig nog för agility, har definitivt nog go i sig för bruks och är väldigt lättlärd som lydnadshund. En perfekt hund för den som önskar ett aktivt hundliv och för dig med ett tävlingsintresse

Man måste vara noga med att borsta och trimma, så pälsen inte trasslar och förlorar sitt fina utseende. Det finns ett fåtal hälsoproblem som hunden kan lida av, som man kan måsta ta hand om. Rasen kräver mycket jobb och tålamod, men har man tid för det, så är Shetland Sheepdog ett bra alternativ som familjehund Pudeln är vad man kan kalle en allergivänlig allroundhund! 2. SCHNAUZER. Två på listan av allergivänliga hundar hittar vi den tyska Schanuzern. Schanuzern är en aktiv och lekfull hund som passar bra in i familjen. Den gillar att vara med där den händer. Fungerar även bra i och effektivt i stallet MEN hade jag vetat bättre idag så skulle jag valt en spaniel. antingen cocker eller en welsh springer. dom är inte riktigt lika tuffa i psyket. och sen tror jag det inte spelar så stor roll med att leta efter jaktintresse. detta kommer av sig självt om man är ute mycket. låt det ta sin tid i början. viktigast är ju lydnaden och den sociala egenskapen anser jag Rasen är främst en sällskapshund men fungerar som en bra allroundhund för den som är intresserad av att arbeta med den. Passar bra för hundsporterna agility, rallylydnad, sök och spår med mera. Men den trivs också bra med bara promenader och den normala stimulans som den får i ett vanligt familjeliv

Historik: Golden retrievern kommer från gränstrakterna mellan Skottland och England och kan dateras från senare delen av 1800-talet.Till Sverige kom den först under 1950-talet. Passar dig som: Vill jobba med din hund, men som kanske vill göra olika saker.Golden retrievern är en allroundhund, och fungerar lika bra vid fågeljakt som vid lydnad eller kantarellsök Det är en mycket bra allroundhund. Historik. Briard har lång tid tillbaka använts till att valla och vakta får- och boskapshjordar i Frankrike. Med sin storlek och styrka var den väl rustad för möten med vargar och andra inkräktare. Även tvåbenta Den finska lapphunden är en mycket bra allroundhund som lämpar sig utmärkt till agility, i lydnadsringarna, i spårskogen, som vallhund, räddningshund och även som eftersökshund samt jakthund främst på fågel och älg. I slutet av 90-talet tog en finsk lapphund en silvermedalj i räddnings-VM

Wachtel tycker jag är en riktigt bra allroundhund, kanske inte bäst på något men bra på mycket. Kortdrivare av rådjur, älg. Jobbar bra med gris, mycket bra på dov, apporterar bra i vatten och på land Drivande allroundhund med fokus på vildsvin. Post by Villrådig » 07 Jun 2016, 09:46. Jag hade tidigare en basset fauve som jag blev tvungen att ta bort förra året. Bra självständigt sök i hög fart och precis lagom skarp till gris och fungerat kanon till eftersök på allt utom älg

allroundhund/ras - Övrigt - Jaktsida

Briard Svenska Kennelklubbe

Guide: Vilken hundras ska du ha? - Icakurire

En bra lagotto är en fantastiskt härlig allroundhund som passar dagens familjer. Men man ska själv sätta sin prägel på hunden de 2 första åren och ha en tydlig och trygg ledning som bygger på massor av samarbete med hunden. Mina viktigaste regler för ett bra liv med lagotto! Vardagslydnad tränar man inte, det lever man Lättlärd, vänlig och nyfiken allroundhund, frisk inte minst, hänger med på allt, men kan också njuta av en dag i soffan med matte och kanske ett hundben. Perfekt. Ett sista råd, gå en lydnadskurs, bara så att ni får in vardagslydnaden ordentligt, det kommer spara er massa jobb senare. Sen väljer ni själva om ni vill fortsätta eller ej Samma här.Gryt var han av naturliga skäl inte så bra på även om han försökte ibland.Annars var han en fena på att få allehanda vilt framför bössan vilket torde vara det bästa måttet på en hunds duglighet.Sen handlar det ju också mycket om hur mycket tid som finns att disponera till jakt när mycket annat pockar på.Jag har tusen ggr hellre en lycklig allroundhund som är. Det är en bra allroundhund som med fördel kan användas på räv. I Nordamerika används rasen i stor utsträckning till tvättbjörnsjakt, men många använder också hundarna till övrigt rovvilt. Nu planeras uppstarten av en svensk rasklubb. LÄS MER OM rävjakt rovdjurshund stövare Treeing walker coonhound Jaktnyheter

Pitbullen är en allroundhund som passar bra som familje-, sällskaps-, bruks- och utställningshund. Man bör ha hundvana sedan tidigare eftersom att det är en hund som kräver mycket aktivering och en engagerad ägare som kan uppfostra hunden med stort tålamod, mycket tid, kärlek och uppmuntran. Rätt hundfoder är såklart också viktigt Bra allroundhund om man vill vara aktiv. Vet inte hur bra de är för den som satsar på att vara BÄST i nån tävlingsgren tex, då kanske det finns mer passande raser, även om en bra Briard med rätt träning säkert kan gå långt inom mycket Jag vill ha en mellan eller liten ras. Jag vill träna agility och freestyle, men även ha lugna dagar I övrigt så är det annars en mycket bra allroundhund och man kan med fördel tävla med en cocker i de allra flesta grenar. Framförallt så har rasen dock funnit sig inom agility där den är mycket framgångsrik

Svenska Kelpieklubben » Användningsområden

Beauceron — Svenska Brukshundklubbe

Jag & min sambo funderar på att skaffa hund. Vi vill ha en hund som är någorlunda enkel att ta med. Han vill ha den tex när han springer och jag vill hålla på med lydnad/bruks. Lite pälsvård spelar ingen roll men helst inte för mycket. Vi vill ha en hund med mycket energi men även som kan.. En annan ras som jag tycker är en bra allroundhund för lite av varje på hobbynivå är schapendoes, vet dock inte helt hur stora de är under pälsen så att säga? Om ni inte vill ställa ut så kan ni ha hunden nerklippt för att få enklare pälsvård (och städning, pälsen drar annars med sig massa bös utifrån)

En fantastiks allroundhund som passar lika bra som aktiv familjehund som träning/tävlingskompis. 2007 kom första staffen in i hemmet och visst hade vi rätt - vi ångrar inte en sekund på valet av ras. Ett vanligt hundägande utvecklades till ett intresse för avel Jag har en svensk lapphund som är en jättebra allroundhund. Visst de har jakt (eller vallning rättare sagt)i sig och kan skälla rätt bra, men det är också individuellt. hade en svensk lapphund som aldrig skällde. Jakt är också upp till individen. oavsett jaktinstinkt eller inte så måste man träna dom till att kunna gå lösa

Shetland Sheepdog som familjehund - och en bra allroundhund

1. kopov som allroundhund? av Peppsson » 16 apr 2011, 21:16 . nu har jag hittat en lösning till att ha hund och vara ungkarl och jobba. vill ha en hund som jagar allt jag jagar och även kan spåra. vill helst ha en korthårig hund. Whactel är ju annars en topp favorit. då det gör all
  2. Hundrasen Bedlingtonterrier - en allroundhund. Bedlingtonterriern härstammar från England och kom till Sverige i början av 1900-talet. Här kan du lära mer om hunden med det unika utseendet. Rasens Historia. Bedlingtonterriern är en rätt liten hund som härstammar från England
  3. Eran ras, otroligt bra? - Hundforum. Jo, det är så att jag undrar vad det bästa med din hund är? En kort enkel fråga, skriv gärna vilken ras det är ocks
  4. Rasen är främst en sällskapshund men fungerar som en bra allroundhund för den som är intresserad av att arbeta med den. Passar bra för hundsporterna agility, rallylydnad, sök och spår med mera. Men den trivs också bra med bara promenader och den normala stimulans som den får i ett vanligt familjeliv. Hälsa
  5. År 2002 startade Kennel Idomic´s då vår första whippetkull, med Pokemon-tema föddes.Men whippets har funnits i familjen sedan 1996 och vi har prövat på mycket av det som går att göra med hund och tycker att whippets verkligen är en bra allroundhund och framförallt en otroligt trevlig familjehund
  6. Den är en mycket bra allroundhund som lämpar sig utmärkt till agility, i lydnadsringarna, i spårskogen, som vallhund, räddningshund och även som eftersökshund samt jakthund främst på fågel och älg. I hemlandet Finland tog en finsk lapphund från Sverige silvermedalj i VM i räddning

Inka har en bra exteriör och har till­delats andrapris i jaktklass på offi­ciell utställning. Att det stannar vi ett andrapris beror till stor del på att hon har en päls som är lite för vågig. - Det är en detalj som syntes redan när hon var valp, men annars har hon en väldigt bra och rastypisk exteriör, menar Marie #23 Jag har också kollat lite på just eurasier då jag föll pladask för det vackra utseendet när jag första gången såg en, tänkte det var en bra allroundhund men sen frågade jag runt lite och visade sig att rasen skulle ha rätt många mentala brister men tror absolut man kan hitta en kanon eurasier om man lägger tid på att leta bra kennel

Allergivänlig hund: 5 allergivänliga hundar Veterinärkarta

Lennart: Det bästa vi kan göra är att ställa upp på jaktprov och utställning och visa att drevern är en bra allroundhund. Denna gång är det vice ordförande i klubben Tommy Rosenberg som blir intervjuad Greta är en bra allroundhund, som gillar att springa i uppletanderutan. Hundförare: Lars Bispgård. Hund: Saga (Hottonia´s Drama Queen) Ras: Rottweiler. Klubb: Distrikt: Beskriv din hund: Saga är en rottweilertik på 5 år

Tycker de jobbar på bra. Information om hur rasen verkligen är (behöver jobba tex), tar sjukdomar på allvar (HD, PRA, mycket mer fokus på mentalitet osv). När jag hade lagotton var jag med i aktivitetskommitén ett tag. Var även på årsmöten tex. Det har inte alltid varit bra styrelse, men tror det är det nu (inte helt insatt just nu) Hej! Hur är tollare som allroundhund? Jag är i första hand intresserad av rally, nose work och freestyle. Även flyball verkar väldigt kul fastän det är en inofficiell gren. Tycker den är bra i storlek och verkar väldigt trevlig. Har förstått att det är en mycket aktiv och smart ras som kräver.. Australian Kelpie kom till Sverige 1973 och är en bra allroundhund. Den används som tjänstehund vid bevakning och vid räddning. Foto: Johan Svenungsson Källa:Svenska Wikipedia. Var glad och må bättre! De vilda djurens värl Briard Historia om hundrasen Hundrasen Briard härstammar från Frankrike där rasen användes till att valla och vakta får- och boskapshjordar. Under det andra världskriget användes rasen av den franska armén till att blandat annat hjälpa till med att bära krigsammunition. Hundrasens användningsområde En briard är en lättlärd hundras som bland annat passar som brukshund

Utställning i Vänersborg | Blondie & Baileys

Allroundhund. Beaglen används Rasen har idag som regel stor jaktlust och ett bra skall, men en del beaglar kan ha ett något kort sök, en egenskap som var önskvärd vid packjakt. Beaglen har ofta en lagom drevfart, vilket medför att drevdjuren buktar väl,. apporterar bra, skallar och driver klövvilt, spårar bra mao en bra allroundhund. Qim visar också ett stort intresse för vildsvin som hon både spårar och driver med skall. Qim erhöll som unghund 1:sta pris på uställning (2007) och startades på bruksgrenar me Vore bra om den kunde hänga med på löparrundan också. Som sagt har inte tänkt skaffa en just nu utan är mest nyfiken på att få upp ögonen för olika alternativ. En vanlig kelpie som föreslagits här ovan är en bra allroundhund med behändigt format Men så klart finns det några som passar bättre än andra. Dansk svensk gårdshund: Liten allroundhund som ofta går bra ihop med mindre barn. Lättlärd och aktiv

lämplig allround/första hund - Övrigt - Jaktsida

Det är en allroundhund som fungerar bra i de flesta grenar. Rasen har framförallt funnit en nisch inom agilityvärlden och som spårhund, men det förekommer också cockrar som tävlar i lydnad, nyare grenar som till exempel freestyle, och självklart jakt. En cocker spaniel är en livlig och energisk hund Tycker mer och mer om schnauzern, verkar vara en bra allroundhund med trevligt sinne. I alla fall gjorde det att Doris och jag inledda dagen med en halvmils cykeltur, så hon skulle vara lite trött när vi kom fram. Även idag gick det bra, tyckte hon verkade mer med idag än hon var i lördags

Vilken hundras ska vi ha? Hund nummer 2"Er" ras - Raser - Hundar iFokus

Användningsområden & mentalitet. Rasen är en sällskapshund som är mycket nära sin ägare tack vare dess bakgrund som jakthund. Den är typiskt energisk, livlig och fungerar bra som en allroundhund som kräver en del av sin ägare, då den kan vara något egensinnig men är samtidigt i behov av närhet Det är dessa hundraser det står mellan. Vi har haft 2 st Shetland Sheepdog(Sheltie)och fullkomligt älskar den rasen Morra parades igår. Pappa till valparna blir Wille Vom Sirius som är en kraftig hane av ren skimmel. Han är av samma typ som Morra vilket känns väldigt bra. Både jag och Mirjam föredrar hundar som inte är för högställda och med en relativt lång rygg. Dom ger ett kraftfullt intryck. Huvudet skall också ha [

Australian Kelpie kom till Sverige 1973 och är en bra allroundhund. Den används som tjänstehund vid bevakning och vid räddning. Foto: Johan Svenungsson Källa:Svenska Wikipedia 5 december 2012. Var glad och må bättre! De vilda djurens värl Riesenschnauzern är en rejäl och robust allroundhund som är avlad med avseende på sina fina bruksegenskaper. I och med sin tålighet och sin goda arbetsvilja passar de perfekt till hårt arbete. Deras ståtliga utseende gör dem även lämpliga som utställningshund och med rätt handlag blir de dessutom bra familjehundar Aussien som allroundhund. Man kan tro via namnet på rasen Australian Shepherd att dom är bara till för en viss vallning. Men det är faktiskt helt fel, Aussien är en allround hund, både då det gäller vallning då de fungerar bra på olika sorters djur och andra arbeten Allroundhund En allroundhund är en jakthund som klarar de flesta uppgifter som en jägare kräver, den kan apportera på land och i vatten, driva djur med skall, kunna spåra skadat vilt, hålla fast skdat vilt och kanske gå i gryt Schnauzern, en härlig allroundhund! 18 år med schnauzern . Schnauzern är för oss en härlig kompis. *Schnauzer är en bra råtthund om man vill ha den till det. *Den fäller inget eller väldigt lite. *Pälsen är vattenavstötande och blir inte smutsig så lätt

Video: Dvärgschnauzer, peppar & salt Svenska Kennelklubbe

Whippet - en allroundhund! - Vill bara göra lite reklam och tipsa om att läsa om Servicehunden Jacky! http://www.servicehunden.. Idag är det en allroundhund som fungerar bra som familjehund eller jakthund. Exempel på användningsområden för Golden Retriever är bland annat till Apportering - Personsök - Lydnadsträning. Hälsa golden retriever. En frisk och sund ras. Mentalitet golden retriever. Väldigt följsam, utåtriktad och intelligent. Vill gärna jobba och. Det har fungerat bra och många ggr har man varit både förvånad och glad men även förbannad vid vissa tillfällen. Att kunna ta sin hund som man jagat med hela hösten efter fågel och grävling för att hjälpa en vän att få tag i en skadad räv, eller rå och detta sker utan frågor från hunden som redan greppat situationen och gör jobbet, ja då blir man glad Vet man vad man köper och gillar terriermentalitet så tycker jag Softisen är en bra allroundhund. Titran­ia Visa endast Ons 23 jun 2010 11:52 #4 × Uppgifterna du anger när du gillar eller ogillar ett inlägg kommer inte att. Relativt stor, Korthårig, Lättlärd, bra allroundhund, gillar att arbeta, reserverad . G. glee. Trådstartare 17 Okt 2003 #12 Det känns lite onödigt att bestämma exakt vad vi vill ha den till eftersom vi kan anpassa oss efter hunden

Dvärgschnauzer, svart & silver - valpar till salu

Vandringspriset för årets Allroundhund är skänkt av Kennel Frostflake's. Det står den som skänkt vandringspriset fritt att ändra statuterna för priset. Se även generella bestämmelser. Priset för årets Allroundhund består i en vandringspokal samt ett eget pris att behålla. Vandringspriset är ständigt vandrande. Statuter: Resultatet räknas från 3 olika dimensioner, en del. Det som rasen använda till idag är främst som sällskapshund. Dock så fungerar den bra som en allroundhund med för den är nämligen intresserad av att arbeta om man skulle vilja det. Dvärgschnauzern är en ras som fungerar bra i hundsporterna agility, sök och spår och rallylydnad bland annat Bra att tänka på innan köpet. Kelpien är en förhållandevis frisk ras. Genom sin storlek och kapacitet har Kelpien visat sig vara en utmärkt allroundhund. Den har inte bara nått framgångar som vallhund utan lämpar sig också mycket bra till bruks, agility, lydnad och tjänstehund inom såväl bevakning som räddning Golden retrievern är en allroundhund och fungerar lika bra vid fågeljakt som vid lydnad eller kantarellsök. Tänk på att: Den är arbetsvillig och nyfiken, och mår dåligt om den inte får jobba. 4. Tysk schäferhund - Vill vara till lag Men när familjen har uppmärksammat besökaren har den gjort sitt jobb, sen är det bra. Det är en riktig allroundhund i litet format. Du finner den lika gärna på agilitybanan, i utställningsringen, på lydnadstävlingen som i skogen. 2009 blev Corinnas Opera (Pia) den första viltspårschampionen i rasen i Sverige

Sugen på hund? Här är åtta populära raser Leva & b

Briard - valpar till salu Köpahund

En av Bellas bästa sidor är att hon är en bra allroundhund. Hon kan ligga och mysa i soffan, vilja bli kelad med. Sedan när man bestämmer sig för att gå & köra agility en liten stund är hon pigg & livlig, vill göra rätt och springer på Lagotton - en arbetande allroundhund. Lagotton är en aktiv hund som hänger med på det mesta, en riktig allroundhund som lämpar sig för många olika sporter och aktiviteter, spår, sök, freestyle, agility, lydnad m.m, så länge Lagotton får vara med är den nöjd Som alla andra hundar mår en Am.Akita bäst av att få använda hjärnan för att må bra. Rasen kräver normal aktivering och är något av en allroundhund. Så om du inte har SM-ambitioner så kan du använda din Am.Akita till i stort sätt vad som helst Beaglen används idag av många jägare som allroundhund, mycket anpassningsbar men vill gärna röra på sig. Den bör få minst runt en timmes motion varje dag för att må bra, gärna mer. Lämpliga motionsformer är, förutom naturligtvis jakt, såväl lugna vardagspromenader som långa skogspromenader,. Ebbe var en bra allroundhund i skogen på fältproven men medelmåtta i lydnadsmomenten. Trots detta erövrade han redan 1983 LP Lydnadsklass Lykl I och senare fram till 1989 5 st Första pris i Lykl II varav tre med min dotter Minna som förare I april 1989.

Om rasen - Svenska Rasklubben för Finsk Lapphun

Finsk lapphund - valpar till salu Köpahund

Så hon är verkligen en bra allroundhund. Ayla har gått med mig på Forshagakademins hundsportsgymnasium och lärde oss massor!. Vi har även provat på att valla får och det var roligt tyckte Ayla, men svårt! :) Ayla fick i Juni 2012 sin första kull, Grottbjörnskullen. VIRKUR'S EBRA COLADOTTIR. Ras: Isländsk fårhund Född: 2012-06-23 ️ Doris nollar sitt hopplopp idag Tyvärr räckte det inte till mer än bra erfarenhet denna gång . . #aptuspet #realfärskfoder #allroundhund #agilitytävling #swedishopen2019 17

forum.robsoft.nu • Visa tråd - Bästa allround hunden

Den svenska lapphunden är en härlig allroundhund som trivs som bäst när den får något meningsfullt att göra. Vi vill på denna sida uppmärksamma alla duktiga svenska lapphundar som finns. Har du en svensk lapphund som du tävlar med eller använder i praktiskt arbete te x jakt,. Jätteroligt för er, Anna och Lo! Tänk att ni kom ända fram till målet som ni har haft,Årets Allroundhund!!! Grattis också till alla er andra som fått fina placeringar hos Afr med er hundar, som är både duktiga och vackra. Vi blev verkligen överraskade över våra placeringar lite både här och där Ridgebacken härstammar från södra Afrika. Dagens Rhodesian ridgeback började sannolikt utvecklas i mitten på 1600-talet och ökade fart under 1800-talet då storviltjakterna började bli populära i södra Afrika. Behovet av en snabb, stark, uthållig och modig hund fanns. Ridgebacken kallas för Afrikansk lejonhund, vilket har gett upphov till en del missförstånd

Drivande allroundhund med fokus på vildsvin - forum

Airedaleterriern anses som en riktig allroundhund, pigg och villig att hänga med på det mesta. Med sin muskulösa kroppsbyggnad kombinerad med elegans och en stolt hållning bekräftar den uttrycket Kungen bland terrier. Airedaleterriern härstammar från distriktet Aire i Storbritannien Möjligheternas ras. GOLDEN RETRIEVER - En apporterande fågelhund. Rasen skapades i samband med att skjutvapnen utvecklades på 1800-talet. Då behövde jägaren en apportör, som lätt kunde växla mellan passivitet och aktivitet utan att stressa upp sig. Jägaren hade också behov av en hund som gärna gick i vatten, eftersom fågeljakt ofta bedrivs vid vatten Och är alltid positiv och kontaktsökande. Hon har meriter från 4 olika grenar en allroundhund. Hon har Rallylydnadsdiplom i Nybörjar och Fortsättningsklass. Godkänd i Lydnadens startklass. Godkänd i anlagsklass viltspår. Hon har CERT och flera CK på utställning. Hon har A på höfterna. Hon har även genomfört BPH på ett bra sätt Idag är rasen en härlig allroundhund som klarar det mesta man ber den om. Den är en utmärkt sällskapshund, vänlig, glad och aktiv, som passar bra ihop med andra hundar och barn. ÄR COLLIE RASEN FÖR DIG? En collie vill gärna komma till ett hem där människorna gillar utomhusvistelse Jag skulle gärna vilja ha lite input från er som har erfarenhet av Dobermann eller liknande krävande raser

Allt om finsk lapphund - Allt För Hunde

Sheltie för mig? :) - Wow, vilken perfekt sida för just mig, vid just detta tillfälle! Jag har länge funderat på att sk.. - Det är en bra allroundhund, säger domarkollegan Bernt Olsson. Busan försvinner in i skogen och skäller på en hare. Efter ett tag tappar hon bort haren och försöker hitta tillbaka till spåret ute på en åker men vinden ställer till det och dofterna försvinner

Att bli med hund: Norsk buhund - hundrasGin | CajacAllroundhund – en jagande skiftnyckel - Svensk JaktSvensk JaktGolden Retriever - Raser - Hundar iFokus
  • Paint 3d online.
  • Hyra lägenhet mallorca.
  • Präster i skellefteå.
  • Dysmenorré 1177.
  • Cykelhjul begagnade.
  • Tennisregler match.
  • Teori hypotes.
  • 3d film avatar.
  • T mobile arena las vegas capacity.
  • Jakarta time.
  • Halstrad pilgrimsmussla förrätt.
  • Gamebanana csgo skin.